Service learning în școală

În acest an școlar Fundația Noi Orizonturi vă propune un exercițiu de împrietenire cu pedagogia de Service-Learning, care să dea ocazia elevilor, profesorilor, directorilor de școli și partenerilor comunitari să experimenteze un prim proiect de învățare, prin conectarea la o situație concretă, reală din societate.

Cum facem asta? Regulile sunt simple:

Descărcați instrumentul de auto-evaluare, formați un grup de lucru în școala, conform instrucțiunilor din document, și într-o discuție de aproximativ 1-2 ore descoperiți cât de pregătită și dispusă este comunitatea școlară să implementeze proiecte de Service-Learning (SL).

Dacă aflați că sunteți aproape de experiența unui proiect de Service-Learning atunci completați formularul de înscriere în program și trimiteți-l până la data de 1 octombrie 2021, ora 23.59.

În 4 octombrie 2021, ora 16.00 participați la webminarul de inițiere și aflați cum puteți accesa cursul online „Școli în serviciul comunității”.

În perioada 5-22 octombrie 2021 parcurgeți în ritm propriu (pe platforma openlearning) cele 4 module practice, pline de exemple și inspirație, iar la final veți avea o propunere de proiect de Service-Learning gata scrisă. Consultați syllabusul cursului pentru mai multe detalii.

Dacă doriți să puneți ideea de proiect în aplicare, participați la apelul de finanțare pe care îl lansăm în noiembrie 2021 și să câștigați un premiu în valoare de până în 2000 de lei. Detalii despre apelul de finanțare vor fi oferite la webminarul din 4 octombrie 2021.

https://www.noi-orizonturi.ro/2021/09/21/scoli-in-serviciul-comunitatii/

Un exemplu de proiect de Service-Learning

Elevii de liceu lecturează „Pădurea spânzuraților” și discută despre efectele războiului asupra individului, comunității, națiunii. Citesc articole, urmăresc documentare despre conflictele din Orientul mijlociu/Africa, efectele asupra individului, comunității, națiunii și motivele pentru care milioane de oameni decid să emigreze în Europa. Elevii intră în legătură cu un ONG care lucrează cu imigranți și află că cei mai mulți au dificultăți de integrare datorită necunoașterii limbii. Elevii încep un program de „conversații online” cu persoane imigrante care doresc să își îmbunătățească abilitățile de comunicare în limba română.
Oferta de formare este posibilă datorită proiectului „Community Service Training – a whole school approach for social change” finanțat printr-un proiect comun al Uniunii Europene și Consiliul Europei.