„Reușim împreună!” la Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu” Piatra-Neamţ Proiectul privind învățământul secundar – ROSE

„Reușim împreună!”  la Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu” Piatra-Neamţ

Proiectul privind învățământul secundar – ROSE

În luna octombrie 2018, Ministerul Educației Naționale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (MEN-UMPFE) și Colegiul Tehnic ,,Gheorghe Cartianu” din Piatra-Neamț au încheiat Acordul de Grant AG500/SGL/RII/2018 în scopul realizării subproiectului intitulat „Reușim împreună!”, derulat pe o perioadă de patru ani. Categoria de grant pentru licee este mare, valoarea totală fiind de 688217 lei, fond nerambursabil.

Obiectivul general  al proiectului este „Mărirea numărului de absolvenţi ai studiilor liceale prin reducerea ratei de abandon la trecerea de la ciclul inferior la cel superior al liceului (din clasa a X-a în clasa a XI-a) cu scopul creşterii procentului de promovare a examenului de bacalaureat.”

Au fost stabilite următoarele obiective specifice ale proiectului pe toată perioada de implementare :

O1. Consolidarea competenţelor şi a cunoştinţelor la disciplinele de bacalaureat ale 600 de elevi implicaţi pe toată durata implementării proiectului.

O2. Creşterea nivelului de cunoştinţe la materiile din toate ariile curriculare cu scopul creşterii ratei de promovabilitate pe an şcolar pentru cei 600 de elevi implicaţi pe toată durata implementării proiectului.

O3. Reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar pentru cei 600 de elevi implicaţi pe toată durata implementării proiectului.

O4. Creşterea gradului de motivare a elevilor de a participa la activităţile remediale şi extraşcolare pentru cei 600 de elevi implicaţi pe toată durata implementării proiectului.

O5. Îmbunătăţirea colaborării şi intensificarea relaţiilor şcoală-comunitate pentru cei 600 de elevi implicaţi pe toată durata implementării proiectului.

O6. Modernizarea bazei materiale prin achiziţia de tehnologie digitală şi mobilier modular pentru o sală de clasă.

Activităţile proiectului sunt grupate astfel:

  1. Activități pedagogice și de sprijin

1.1 „Învățăm să învățăm” –        S-au  efectuat ore remediale la disciplinele: Limba și literatură română, Matematică, Chimie, Fizică, Biologie;

1.2 „Înţelegem experimentând” – fizică și chimie – activităţi  de laborator prin realizarea de experimente şi simulări virtuale ale fenomenelor;

 I.3. „Succesul profesional” –     activităţile constau în consilierea elevilor în vederea absolvirii studiilor şi promovării examenului de bacalaureat. Scopul acestor activităţi este motivarea elevilor prin prezentarea importanţei terminării studiilor şi promovarea examenului de bacalaureat în obţinerea succesului profesional.

I.4. „O şcoală pentru noi toţi”–  activitățile vizează elevii aflaţi în situaţii cu risc crescut de abandon şcolar şi îşi propun crearea unui context favorabil pentru reducerea absenteismului.

I.5„Cunoaşte-te pe tine însuţi!”– activitățile îşi propun dezvoltarea coeficientului de inteligenţă emoţională al elevilor.

  1. Activități extracurriculare

II.1 „Ştiu şi aplic!”- activităţile îşi propun crearea unei viziuni interdisciplinare centrate pe competenţele cheie din programele şcolare de bacalaureat.

II.2 „Clubul  Metaphora”– activităţile din cadrul acestui club au ca scop dezvoltarea abilităţilor elevilor de a realiza eseuri, reportaje, interviuri, anchete, proze scurte care sunt exerciţii pregătitoare pentru examenul de bacalaureat.

II.3 „Călătorie în viitorul meu” – efectuarea de vizite şi excursii tematice la agenţi economici, universități.

II.4  „O familie altfel – școala noastră”– promovarea imaginii școlii în comunitate, în cadrul unor evenimente precum Caravana Cartianu, Zilele porților deschise.

III. Activităţi de renovare şi dotare

III.1. „Acasă la mine, în școală”– modernizarea unei săli de clasă prin dotarea cu mobilier modern modular pentru 30 de elevi, catedră, scaune şi echipamente IT.

III.2. „Școala viitorului”– completarea dotărilor tehnice cu echipamente IT.