Biblioteca din holul şcolii – proiect interdisciplinar

Biblioteca din holul școlii

Tipul de educaţie în care se încadrează :

  • Educaţie pentru dezvoltare personală; educaţie inter şi multiculturală

 Tipul de proiect:

  • Educativ
  • Ştiinţific
  • Cultural

 Coordonatori : director prof. Mariana Paleu, director adjunct prof.  Emilia Lupei      

Responsabili de proiect: prof. Raluca Orza – responsabil Catedra de Limba română,

prof. Carmen Stanciu

Colaboratori: prof. Cristina Coşerea– responsabil Catedra de Matematică, prof. Roxana Burduja–   responsabil Catedra de Istorie-Geografie, prof. Daniela Cozma – responsabil Catedra de Limbi străine, prof. Ana-Maria Agafiţei– responsabil Catedra de Industrie alimentară şi  Alimentaţie publică, prof. Carmen Stanciu– responsabil Catedra  Electrotehnică,  Electronică, Mecanică, Informatică şi Telecomunicaţii, prof. Monica Istrate– responsabil  Catedra de Protecţia mediului, Chimie industrială şi Textile, prof. Livia Nicloae –  responsabil Catedra de Educaţie fizică şi Religie, prof. Felicia Maftei – responsabil  Catedra de Chimie-Fizică-Biologie, prof. Cristina Popa, consilier educativ

ARGUMENT:

„  că nu e alta mai plăcută şi mai de folos zăbavă, în toată viaţa omului decât cetitul cărţilor” – afirma cronicarul Miron Costin, în secolul al XVII-lea. Misiunea fundamentală a şcolii este de a forma, înainte de specialişti, oameni. Provocaţi de concurenţa noilor tehnologii care propun tinerilor forme de socializare şi de informale virtuale, acest proiect le propune o alternativă reală, directă senzorială, chiar, firească în raport cu natura umană. Cărţile reale au formă, un miros aparte, au foşnetul viu şi se deschid spre o anume plăcere a lecturii. Prin urmare proiectul propune contactul nemijlocit cu cartea şi cu lumea cărţilor, fără efort financiar, cu optimizarea timpului real, întrucât oferta amplasată pe holul de la etajul 1, corp A, poate fi accesată în fiecare pauză ori la finalul programului. În plus proiectul e o invitaţie discretă de a pune în practică o atitudine civică şi umanitaristă, sub semnul îndemnului creştin dăruind vei dobândi. Elevii şi profesorii pot face din acest spaţiu o bibliotecă vie prin actul donaţiilor care pune în circulaţie un rulaj mai mare de carte, iar locul nu rămâne un simplu depozit.

CONTEXT:

Proiectul interdisciplinar Întregul demers propune o structură acţională în domeniul educaţiei concentrată pe dezvoltarea INTELIGENŢEI EMOŢIONALE a elevilor din tote clasele şi se axează pe cele cinci domenii de aptitudini: conştiinţa de sine, autoreglarea, motivaţia, empatia şi abilităţile sociale.

Pornind de la premisa că prin conştientizarea, înţelegerea şi exprimarea emoţiilor, elevii se pot adapta mai uşor situaţiilor şi provocărilor ce apar pe parcursul vieţii personale şi şcolare, programul vizează formarea şi dezvoltarea atitudinilor şi a comportamentului activ şi proactiv rezultate din  gestionarea emoţiilor personale.

Activităţile pe care profesorii şcolii le vor realiza în cadrul acestui proiect constau în alocarea  câtorva minute din pauze ori din ora de dirigenţie şi le oferă elevilor oportunitatea de a-şi îmbunătăţi performanţa şcolară şi relaţiile interpersonale, de a-şi regla comportamentul social şi de a-şi mări satisfacţia privind propria viaţă.

 DESCRIEREA PROIECTULUI

 Scop şi obiective:

Programul este structurat pe două axe. În primul rând, vizează componenta informaţională pentru crearea unor comportamente adecvate în rândul grupului-ţintă şi constă într-o serie de activităţi de informare desfăşurate atât în cadrul instituţiei de învăţământ, cât şi în diferite locuri stabilite de comun acord cu partenerii implicaţi în proiect.

În paralel cu aceasta, este proiectată şi componenta practică, formativ-educativă, constând în activităţi desfăşurate de elevii celor două clase în mediu formal şi informal, ce au ca scopuri:   

  • Dezvoltarea abilităţilor personale şi sociale necesare autorealizării potenţialului uman, autodesăvârşirii personale;
  • Formarea deprinderilor de a-şi îmbunătăţi nivelul inteligenţei emoţionale prin activităţi specifice;
  • Cultivarea solidarităţii şi diminuarea tendinţelor discriminatorii după criterii ca: sărăcia, apartenenţa la altă etnie, grup social etc
  • Manifestarea interesului pentru cultură, în general şi literatură, în special;
  • Asumarea de roluri şi responsabilităţi în viaţa socială de către elevi;
  • Promovarea în rândul elevilor a ideii de voluntariat în folosul comunităţii.

Grupul ţintă:

  • Beneficiari direcţi: elevii Colegiului Tehnic ,,Gheorghe Cartianu’’
  • Beneficiari indirecţi : Familiile elevilor, cadrele didactice, comunitatea locală, opinia publică

Locul desfăşurării:

  • Holul de la etajul 1, corp A, precum şi orice sală de clasă, şi implit spaţiul personal de acasă unde elevii pot citi cărţile împrumutate.